مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

تماس سرد و گرم در فروش و بازاریابی

پنجشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۹، ۰۹:۰۰ ب.ظ

تماس سرد و گرم در فروش و بازاریابی

بهترین زمان ممکن برای تماس با مشتریان شرکت

 

ساعت تماس سرد و گرم

 

بیشتر بازاریابان و متخصصان فروش از تماس سرد بیزارند، به این معنا که شما با مشتری احتمالی تماس می گیرید بدون اینکه قبلاً با شرکت شما آشنا باشد.این نوع بازاریابی در برخی از نقاط دنیا بعلت احترام به حریم شخصی ممنوع است اما نمی توان نادیده گرفت که این تماس ها می تواند باعث تحقق و در نتیحه افزایش فروش گردد.البته فراموش نکنیم حجم موفقیت در تماس گرم حدودا 50 درصد از تماس سرد بیشتر است.پس هر چقدر بتوانیم از طریق تبلیغات و شبکه های مجازی و ... تماس گرم تولید کنیم به افزایش فروش شرکت کمک شایان توجهی کرده ایم.

البته در تماس سرد هم می توان با شناخت نیاز پنهان مشتری،معرفی درست ارزش محصول و اشراف بر آن درصد موفقیت را بالاتر برد اما در نظر داشته باشیم در تماس گرم مشتری نسبت به کسب و کار ما شناخت دارد و نسبت به محصول ما احساس نیاز می کند.حتما تصدیق می کنید فروختن غذا به یک گرسنه که وارد فست فود شما شده یا از طریق تلفن با شما تماس گرفته آسانتر از فروختن بستنی زمستانی به مخاطبی است که تا کنون آنرا امتحان نکرده و با آن آشنایی ندارد.
برای تماس سرد باید بهترین ساعت ممکن را برای تماس شناسایی و بر اساس آن اقدام به ارتباط کرد که این ساعت برای تجارت های B TO B  و B TO C می تواند متفاوت باشد.مثلا برای شرکت هایی که B TO B هستند تماس های اول صبح بعد از صرف صبحانه می تواند موثر باشد زیرا پیشنهاد می تواند در جلسات صبحگاهی مطرح و نتیجه حاصل شود اما برای تجارت های B TO C توصیه نمی شود.

بر اساس تحقیقیات بعمل آمده بصورت کلی تماس های بین ساعت 30/9 تا 13 می تواند موثرتر باشد.در خصوص روزهای هفته هم نکته قابل تامل این است که روزهای وسط هفته (روزهای دوشنبه و سه شنبه) برای اولین تماس مناسب تر است و بازدهی آن از 4 روز دیگر هفته بیشتر است که در نمودار ارائه شده آن را مشاهده می فرمایید.
برای بازدهی بیشتر تماس های اول بهتر است در صورت امکان اطلاعات اولیه برای مخاطب فرستاده و پنج دقیقه پس از مشاهده با او تماس گرفته شود.

 

 

محمدرضا مهرپویا

مشاور فروش و بازاریابی

موسس و مدیر گروه مشاوران کارفرمانیوز

 

 

مشاور کسب و کار در مازندران

نظرات  (۲)

۲۶ دی ۹۹ ، ۱۴:۰۳ مصطفی نژاد

سلام

چقدر جالب و کاربردی دمتون گرم آقا

پاسخ:
درود و سپاس

حتما از تجارب شما استفاده خواهیم کرد.مرسی

پاسخ:
درود
باعث مسرت ماست قربان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی