بگذارید با مرور چند آمار شروع کنیم. طبق آمار موسسه پژوهشی SiriusDecisions، نود و هشت درصد از MQL ها (لید یا سرنخ فروش – بازدید کنندهای که سطح فعالیت او در سایت نشان دهنده احتمال بالای خرید و تبدیل شده به مشتری واقعی است) هیچ وقت منجر به نهایی شدن فروش نمیگردد. گذشته از این، ۵۴ درصد از فروشندگان هیچ سهمی را کسب نمیکنند. تمام اینها علیرغم سرمایهگذاریهای بیسابقه در زمینهی بازاریابی و ابزارهای کمکی فروش اتفاق میافتند.
حالا این نکته را در نظر داشته باشید که اولویت اصلی در بین بازیابهای بین شرکتی، افزایش تعداد سرنخ هاست. البته اولویت مهم دیگر تبدیل سرنخ های فروش به مشتری حقیقی است. طی ۵ سال گذشته، شاهد این تغییر بودم که تمرکز بر ایجاد سرنخ به طور قابل توجهی در بین شرکتهای کوچک و بزرگ (SME) افزایش یافته است. در همین اواخر در سال ۲۰۱۳، به طور منظم با مدیرانی سر و کار داشتهام که برای بحث در مورد مشکلات فروش با من تماس گرفته بودند و من سعی کردم تا به آنها بیاموزم که علت مشکل آنها در فروش، چگونگی ایجاد سرنخ است (یا به طور دقیقتر کاری که اصلا نمیکنند). امروزه با افزایش تمرکز مدیران اجرایی بر ایجاد سرنخ، زمان کمتری را صرف آموزش این مسئله میکنم.