مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

پنج راهکار حرفه ای فروش

شنبه, ۷ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰ ب.ظ

پنج راهکار حرفه ای فروش

تکنیک های فروش حرفه ای فروشندگان

 

تکنیک های حرفه ای فروش

 

با توجه به تحولات اقتصادی در دنیا اکنون فروش در دشوارترین حالت خود قراردارد و در این شرایط اگر راهکارهای حرفه ای فروش را نیاموزیم و اجرا نکنیم باید شاهد نزول حرفه ای خود و برندمان باشیم.

در این مقاله به ۵ راهکار حرفه ای برای فروش پرداخته ایم که می تواند جهت تحقق و افزلیش فروش در شرکت های خصوصی بسیار موثر و کاربردی باشد.

 

راهکار اول این است که روی محصول و خدماتمان و همچنین نحوه استفاده از آنها اشراف داشته باشید.فروشندگان حرفه ای از سوالات خلق الساعه و غیرمنتظره مشتریان غافلگیر نمی شوند زیرا قبلا اطلاعات مناسبی از محصول و نحوه استفاده از آن جمع آوری کرده اند.

 

دومین راهکار ارائه مابه ازای صداقت به مشتری حین پرزنت محصول و یا خدمات است.بعبارت ساده تر مشتری در زمان پرزنت اولیه باید جمله یا نکته ای از فروشنده با خودش به یادگار ببرد تا بعد از تحقیق بیشتر به خاطر همان نشانه صادقانه برگردد و خریدش را نهایی کند.همانطور که می دانیم مخصوص در زمان رکود اقتصادی،مشتری اول به دنبال خرید ارتباط است و هر چقدر این ارتباط صادقانه تر باشد پله دوم که اعتماد است زودتر اتفاق افتاده و خرید محصول محقق می گردد.

 

راهکار سوم این است که بعد از تعریف و تحلیل چرخه فروش،در هر ارتباط تلفنی یا حضوری با مشتری متوجه باشید کجای چرخه فروش قرار دارید و به مشتری کمک کنید قدم بعدی را آگاهانه تر و با انرژی بیشتری بردارد تا زمان بستن قرارداد فرا برسد.به این ترتیب مشتری مقوله دشوار تصمیم گیری را با کمک شما آسان تر انجام و از بودن کنار شما احساس خوبی به او دست می دهد.

 

چهارمین راهکار این است که فراموش نکنیم قرار نیست با حرف زدن بفروشیم بلکه قرار است به واسطه گوش دادن موثر،پی به نیازهای مشنری ببریم و بهترین پیشنهاد را در مناسب ترین زمان بع او ارائه بدهیم.

یک فروشنده حرفه ای با خلاقیت در فواصل حرف های مشتری با طرح سوالات هدفمند،بهترین راه فروش به او را پیدا کرده و از همان طریق اقدام می کند.

 

راهکار پنجم و در واقع آخرین راهکار ارائه شده در این مقاله این است که به جای محصول،باورتان را بفروشید.بعد از ایجاد ارتباط اولیه و برداشتن گام اول در فروش،مشتری به اندازه باور فروشنده به محصول یا خدمات اعتماد خواهد کرد و هر چقدر این عمیق تر و بیشتر باشد،اعتماد و باور بیشتری در مشتری به وجود آمده و فرایند فروش راحت تر به نتیجه می رسد.

پس لازم است یک فروشنده حرفه ای ابتدا به خودش،محصول،قیمت و برندش باور داشته باشد تا بتواند آن را به مشتری منتقل نماید.

 

در پایان ذکر این نکته ضروری است که دوران فروش سنتی بر اساس خوب حرف زدن و بداهه به پایان رسیده و اگر فروشندگان،دانش فروش را به چرخه حرفه خود تزریق نکنند به زودی از دور خارج خواهند شد.

 

 

محمدرضا مهرپویا 

مشاور فروش و بازاریابی

موسس و مدیر گروه مشاوران کارفرمانیوز 

 

 

 

 

مشاور کسب و کار در مازندران

نظرات  (۲)

باورتون رو بفروشید عالی بود

پاسخ:
درود بر شما و سپاس از حضورتون

عاااالی بود مرسیییی

پاسخ:
درود و سپاس از همراهی تون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی