مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

بازاریابی معکوس و خلاقیت در بازاریابی نوابغ فروش

چهارشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰ ب.ظ

در این مطلب قصد داریم با بیان پرسش‌های کلیدی، به کاربرد بازاریابی معکوس (Reverse Marketing) و ارتباط آن با خلاقیت در بازاریابی بپردازیم.


هدف بازاریابی معکوس این است که مصرف‌کننده برای انجام بازاریابی به دنبال شرکت بگردد. این بازاریابی را می‌توان از طریق تلویزیون، چاپ و بازاریابی اینترنتی انجام داد و می‌توان گفت که بسیار سازگار می‌باشد و به مشتری اجازه می‌دهد تا عضوی از سازمان شود. در بازاریابی معکوس هدف نفوذ در ذهن مشتری می‌باشد، مشتری بازاریاب است..


بازاریابی معکوس از این جنبه نشأت می‌گیرد که مشتریان نقش اساسی و مهم‌تری را در تأثیرگذاری بر چهار p آمیخته بازاریابی از قبیل ، قیمت، مکان و کانال توزیع و تبلیغات دارند آن‌ها انتظار دارند شرکت‌ها در طراحی کالاهای که برای رفع نیاز آن‌ها می‌سازند از آنان نظرخواهی شود.

امروزه بازاریابی از مباحث بازاریابی انبوه به بخش‌بندی و از بخش‌بندی به بازاریابی تک‌به‌تک (B۲C) رسیده است. مشتریان انتظار دارند به‌جای اینکه در بازار مجبور باشند از میان تعدادی مدل مبلمان با رنگ‌ها و طرح‌های ارائه‌شده توسط شرکت انتخاب کنند، ترجیح می‌دهند که رنگ و جنس موردنظر خود را انتخاب کنند و به‌صورت سفارشی آن را در کمترین زمان ممکن دریافت نمایند.


رعایت شش گام کلیدی در فراگرد بازاریابی، می‌تواند بیشترین تأثیر در طراحی و اجرای یک “بازاریابی معکوس” موفق را داشته باشد؛


چگونه در مورد بازاریابی خود و به خاطر آن، درباره کل روشی که با آن کسب‌وکار می‌کنید بازاندیشی می‌کنید تا به افزایش قدرت مشتری پاسخ‌گویید؟ اینکه گفته می‌شود در هرکجا، به هر نحو و در هرزمانی که آن‌ها می‌خواهند کسب‌وکار کنید واقعاً چه معنایی دارد؟ چگونه فراگرد های متعارف برقراری ارتباطات، توزیع، قیمت‌گذاری و فروش تغییر خواهند کرد؟ معانی ضمنی آن برای راهبرد، نام‌های تجاری، نوآوری و روابط چه هستند؟


بازاریابی معکوس


۱- هریک از فعالیت‌های بازاریابی را مدنظر داشته باشید؛

فعالیت‌های کلیدی بازاریابی، برای مثال نام‌های تجاری، ارتباطات، قیمت‌گذاری و نوآوری را تعیین کنید.


۲- هر فراگرد بازاریابی را به‌دقت برنامه‌ریزی کنید؛

گام‌های موجود در هر فراگرد را به‌دقت برنامه‌ریزی کنید، شاید بهتر باشد هریک را به‌طور جداگانه روی یادداشت‌های چسب‌دار بنویسید.


۳- به‌طور معکوس از مشتری آغاز کنید؛

فراگرد را بازآفرینی کنید و کار را با مشتری و یا خریدار آغاز و ترتیب گام‌ها را تغییر دهید.


۴- آنچه از همه بیشتر برایشان مهم است را بیفزایید؛

انتخاب‌های محتمل مشتری از اینکه چه می‌خواهد، چه زمان، کجا و چگونه می‌خواهد را مدنظر گیرید و بر روی یادداشت‌های مناسب دوباره بیان کنید.


۵- فراگرد را انعطاف‌پذیرتر کنید؛

فراگرد چگونه می‌تواند انعطاف‌پذیرتر باشد تا کسب‌وکار طبق شرایط مشتریان، برای هر مشتری در هر بار به شکل متفاوت،صورت پذیرد.


۶- سفارشی‌سازی را به آن بیفزایید؛

فراگرد از طریق دانش بهتر مشتری، سفارشی‌سازی و ارائه خدمت بهتر چگونه می‌تواند شخصی شود؟



منبع : www.hormond.com


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۱
مشاور فروش و بازاریابی و کسب و کار در مازندران

استراتژی بازاریایی

بازاریابی معکوس

فروش و بازاریابی

نوابغ فروش

نظرات  (۰)

گروه مشاوران کارفرمانیوز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی