مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

تکنیک های بازاریابی و فروش از زبان مشاور

چهارشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۳۰ ب.ظ

تکنیک های بازاریابی و فروش از زبان مشاور

مشاور فروش و بازاریابی در مازندران و تکنیک های بازاریابی

فروش و بازاریابی

 

1) فروش در نتیجه شناخت به دست می آید . قبل از آماده شدن محصولتان مشتریان را آگاه کنید . به این ترتیب مشتریان و محصول با هم آماده می شوند و شما زمان را از دست نخواهید داد .


2) اگر ساز و کار اندازه گیری و تحلیل یک کمپین بازاریابی را ندارید ، به هیچ عنوان وارد آن نشوید. امروزه تبلیغات غیر هدفمند تنها هدررفت سرمایه است . شرکتهای زیادی را در طول مشاوره دیده ام که سالها یک هزینه گزاف تبلیغات محیطی و کمپین های تبلیغاتی را می پردازند بدون آنکه بدانند چه نتایجی را برایشان در بر داشته است .


3) مشتریان زمانی اعتماد خود را خرج برند می کنند که حس کنند برند مربوطه به آنها احترام گذاشته است . حال این احترام می تواند تمیز و شیک بودن محل کسب و کار باشد یا در نتیجه رفتار پرسنل به دست می آید.
یکی از راههای احترام به مخاطب تعبیه مکانی برای ارائه پیشنهادات و شکایات در محل کار و یا سایت شماست. به خاطر داشته باشید اگر شما محلی برای شنیدن شکایات و برون ریزی خشم مشتری فراهم نکنید آنها حس منفی خودشان را در مکان دیگری بروز می دهند و مشتریان زیادی را از برند شما دور خواهند کرد .


4) در بازاریابی حتما چندین کانال را انتخاب کنید و تنها از یک کانال استفاده نکنید . اینگونه می توانید با ابزارهای تحلیلی متوجه شوید کدام کانال بیشترین تاثیر را در کسب و کار شما دارد. گاها خرید از ترکیب چند کانال اتفاق می افتد، مثلا مشتری نام برند را روی بیلبوردی ببیند و در اینترنت با آن مواجه می شود و در زمان نیاز به یاد برند مورد نظر می افتد و با اطمینان خرید می کند .


5) مشتریان سفیر برند ما هستند و می توانند بیشترین بازدهی در بازاریابی را به خود اختصاص دهند پس همانطور که برای کمپین بازاریابی خود خرج می کنید، برای مشتریان وفادار خود هزینه کرده و به آنها پاداش دهید.این پاداش ها می تواند در قالب کارت های اعتباری و یا پیشبینی شرایط ویژه ای برای خرید بعدی آنها باشد. نتیجه این نوع رفتارها بسیار تاثیرگذارتر از کانالهای دیگر تبلیغاتی خواهد بود.

 

 

محمدرضا مهرپویا

مشاور و مدرس فروش و بازاریابی

و موسس و مدیر گروه مشاوران کارفرمانیوز

 

مشاور کسب و کار در مازندران


 

نظرات  (۱)

۲۲ آبان ۹۹ ، ۲۱:۰۹ پورعلی هاکوپیان

مرسی از اطلاهات خوبتون 

پاسخ:
سپاس از شما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی