مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

قهرمانی در لیگ برتر کسب و کار مازندران

چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۰۳ ب.ظ

قهرمانی در لیگ برتر کسب و کار مازندران

مشاوره کسب و کار در استان مازندران و لیگ برتر

 

مشاوره کسب و کار در استان مازندران

 

 بگذارید حرفم را با یک مثال فوتبالی شروع کنم.
در یک لیگ فوتبال تیمی قهرمان می شود که تسلیم شرایط گاها نامناسب نشده و با عملکرد درخشانش لیگ را تحت تاثیر خود قرار دهد.
تیم قهرمان هم مثل سایر تیم ها در شرایط نامساعد جوی،زمین بعضا نامناسب و گاها کمبود امکانات رنج می برده و به دفعات اشتباهات داوری به زیانش رقم خورده است اما به جای بهانه گیری و تمرکز بر مشکلات بیرونی،با تلاش و همدلی و تزریق دانش فنی به موفقیت رسیده است.


حالا اگر حوزه کسب و کارتان را به یک لیگ فوتبال تشبیه کنیم که شما به همراه رقبایتان برای موفقیت در آن می جنگید باید به جای بهانه گیری های معمول در زمینه نبود نقدینگی،بازار کساد،قیمت دلار و ... که برخی از آنها واقعا نقش سرعت گیر را ایفا می کنند با تاثیر گذاشتن بر بازار به جای تاثیرپذیری از آن و تلاش بیشتر و تزریق علم و دانش مشاورین متخصص در رتبه اول حوزه کسب و کار خودتان قرار گیرید.


یک تیم حرفه ای در لیگ فوتبال با تعیین اهداف خود قبل از شروع لیگ مبادرت به بستن تیم و کادر فنی و تخصیص بودجه می پردازد که این امر در کسب و کار نیز باید رعایت شود.
شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید بدانید برای برند شدن و کسب جایگاه برتر باید تیم پرسنلی و مدیریت خود را در حد یک تیم برتر گزینش و آموزش دهید و بودجه مناسبی را به بخش برندینگ و آموزش و مشاوره اختصاص دهید.
نکته مهم دیگر در تیم قهرمان لیگ برتر یکدلی و دوری از حاشیه است که همانطوری که بارها دیدیم حتی افراد ذخیره با هر گلی که به ثمر می رسد به اندازه بازیکنان اصلی شادمان می شوند و با پوشش دادن هم برای موفقیت تیم از حاشیه دوری می کنند.
این اتفاق همان رفتار سیستمی بین پرسنل یک سازمان است که با یکی کردن هدفشان در جهت موفقیت کسب و کار و برندشان می جنگند و از منیت ها پرهیز می کنند.

 

در پایان ذکر این نکته ضروری ست که همانطوری که دوران سیستم های علی اصغری و سانتر از هر جای زمین برای گلزنی به پایان رسیده،دوران موفقیت کسب و کارهای سنتی هم تمام شده و همه این نوع کسب و کارها در شرف نابودی اند که آرزو می کنم هر چه زودتر به ضرورت استفاده از تخصص کارشناسان و تزریق علم و دانش به بدنه کسب و کار خود آگاه شوند.
فراموش نکنیم وقتی مدیریت غلط در فوتبال می تواند پاس قهرمان آسیا را با آن قدمت و افتخار،به دسته دو بفرستد مدیریت سنتی و خودمحور هم می تواند یک کسب و کار سی ساله را به تعطیلی بکشاند.

 

 

✍️ محمدرضا مهرپویا
مشاور کسب و کار و فروش
موسس و مدیر گروه مشاوران کارفرمانیوز 

 

 

 

 

مشاور کسب و کار در مازندران

نظرات  (۳)

خیلی جالب بود واقعا تیم کارکنان اگه از حاشیه دور بشه و همه دلشون برای کارفرما که تو این بازار انقدر هزینه می کنه بطپه بیزینس رشد می کنه.دست مریضاد

پاسخ:
درود قربان
سپاس از مشارکت شما 

به به خیلی لذت بردم واقعا همینطور

پاسخ:
درود و سپاس از همراهی شما

حظ وافر بردیم 

پاسخ:
درود و سپاس از حضورتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی