بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست
روش تشخیص بهترین مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ
شاید این سوال بسیاری از صاحبان کسب و کار و مدیران بیزینس باشد که بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را چگونه شناسایی کنند و پروژه خود را به او بسپارند.
دغدغه درستی است چون عرصه اینترنت و فضای دیجیتال لبریز از ادعاهایی است که هیچ پایه و اساس درسنی ندارند.
مشاورانی که با توجه به سن و سالشان نه تجربه ای در زمینه مدیریت و کوچینگ دارند و نه حتی دوره مدیریت فروش را در شرکتی سپری کرده اند اما با افتخار خود را ناجی کسب و کارها می دانند.
حوزه دیجیتال اما خوشبختانه ساز و کار تشخیص ساده ای دارد.
بسیاری از مشاوران عزیز مدعی اند می توانند بیزینس ها را با نسخه دیجیتال مارکتینگ خود به صفحه اول گوگل برسانند در حالی که خودشان نتوانسته اند حتی در منطقه جغرافیایی و حوزه فعالیت خود به موفقیتی دست یابند.
داستان ساده است : بهترین مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ کسی است که توانسته خود را به جایگاه خوبی در گوگل برساند و شما با جستجوی فعالیت او به وبسایتش رسیده اید.
این ملاک تشخیص نه نیاز به دانش دیجیتال مارکتینگ و ابزارهایی مثل وبمستر و گوگل آنالیتیک و ترندز دارد و نه راه حل پیچیده ای که تحلیل آن را دشوار نماید.
به دلایلی از این دست شروع فعالیت خود در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی و فروش اینترنتی را به تعویق نیاندازید که امروز هم دیر است.
محمدرضا مهرپویا
موسس و مدیر گروه مشاوران کارفرمانیوز