مشاوره فروش بازاریابی با تیپ های شخصیتی
دوشنبه, ۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰ ب.ظ
مشخصات مشتری حسی یا لمسی
برای موفقیت در کسب و کار و افزایش فروش و بازدهی بیشتر در بازاریابی مستقیم و غیرمستقیم باید بتوان به شناخت بیشتری از جامعه هدف دست یافت.اطلاعاتی که گاه از کلام و لحن صدا قابل تشخیص است گاه از طریق زبان بدن و شناخت تیپهای شخصیتی
در این پست سعی کرده ام بصورت کامل خصوصیاتی از تیپ_های شخصیتی از دیدگاه ان_ال_پی را برایتان شرح دهم.
مشخصات دیداری ها و شنیداری ها را قبلا برشمردیم و امروز درباره حسی ها سخن گفته ام و برای تجمیع اطلاعات می توانید به پست های دیداری ها و شنیداری ها در همین سایت مراجعه کنید.
ضرورت شناخت این تیپ های شخصیتی از آنجاست که می توانید با اطلاعات دقیق تری با مشتری مذاکره کنید و تمهیدات بیشتری برای کلوزینگ در نظر بگیرید.
مثلا با شنیداری ها در جای شلوغ و پر سر و صدا مذاکره فروش عاقبتی ندارد.بسیار دیده شده که در جلسه مذاکره فروشندگان موزیک هر چند با صدای ملایم پخش می کنند که برای شنیداری ها بسیار مضر است.
یا اگر برای بستن قرارداد با حسی ها عجله کنید بدلیل سرعت پردازش ذهنی و سرعت عمل پایین امکان دارد معامله را از دست بدهید.
پس لازم است قبل از ورود به مقوله فروش اطلاعات شخصیتی لازم را که از روی صدای بلند ، زبان بدن مشتری و پارامترهای برشمرده ، جمع آوری کرده و استراتژی متناسبی اتخاذ نمایید.