مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

بهترین تکنیک های فروش بازاریابی کدامند

جمعه, ۲۴ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰ ب.ظ

بهترین تکنیک فروش و بازاریابی چیست

 

بهترین تکنیک فروش

 

 

تکنیک های زیادی در زمینه فروش و بازاریابی وجود دارد که در کلاسهای آموزشی فروش و یا ویدئوهای موجود در فضای مجازی در رابطه با فروش و بازاریابی بارها عنوان شده است.
اما سوالی که پیش می آید این است که بهترین تکنیک فروش و بازاریابی کدام است و چه تکنیکی بازدهی بیشتری در افزایش فروش دارد.
نکته مهمی که در زمینه آموزش فروش وجود دارد این است که اکثر قریب به اتفاق تکنیک های فروش تنها در حد یک آموزش باقی مانده و هیچگاه توسط فروشندگان اجرا نمی شود.
دلایل زیادی در این خصوص وجود دارند که عدم نیاز و باور فروشندگان ، عادت آنها به بداهه گویی و عدم اشراف فروشنده روی تکنیک فروش موردنظر از جمله آنانند.

اجرای تکنیک های فروش

همانطور که گفتیم یادگیری تکنیک های فروش بدون اجرا هیچ اهمیتی ندارد.دانستن تکنیک های فراوان فروش و بازاریابی و عدم اجرای آنها هیچ کمکی به افزایش فروش شرکت شما نخواهد کرد.
در واقع اجرای یکی دو تکنیک فروش از دانستن صد تکنیک فروش باارزش تر است.
پس با این تعریف بهترین تکنیک فروش ، تکنیکی ست که اجرا شود و البته باید درست اجرا شود.گاهی بعضی از تکنیک های فروش بصورت ناقص و یا با تغییراتی که فروشنده مطابق سلیقه خود اعمال می کند اجرا می شوند و به نتیجه ای منجر نمی شود.

زمان و مکان تکنیک های فروش

برای این که ایده ای اجرا شود باید در زمان و مکان مناسب اجرا شود و تکنیک های فروشهم از این قاعده مستثنی نیست.بسیاری از فروشندگان تکنیک های فروش را در زمان و مکان نامناسب اجرا می کنند که این امر باعث می شود گاها نتیجه ی عکس حاصل شود.
بعنوان مثال تکنیک هایی که در خصوص دعوت به اقدام وجود دارد اگر در زمان ورود و ارتباط اولیه اعمال شود ممکن است فرایند فروش را نابود کند.پس علاوه بر یادگیری و اجرای تکنیک های فروش باید به زمان و مکان اجرای آنها هم توجه کرد.

تکنیک های قدیمی و جدید فروش بازاریابی

همانطوری که بارها گفته ایم مدل فروش امروز بازار با گذشته تفاوت های اساسی پیدا کرده و برخی از تکنیک های قدیمی فروش که بر اساس دیدگاه محصول محوری طراحی و ارائه شده بودند اعتبار خود را از دست داده اند.اما متاسفانه هنوز هم از سوی مدرسان و مشاوران فروش مورد تاکید و آموزش قرار می گیرد.
تمرکز فروش امروز بر پایه ارتباط با مشتری است و از همین روی نقش روانشناسی در تکنیک های فروش پررنگ تر از گذشته است.همه مهارت های فروش امروز در جهت ایجاد ارتباط موثر ، تزریق حال خوب و مذاکره موفق تعریف و ارائه شده است و تمرکز بیش از اندازه روی محصول به عاملی برای کاهش فروش تبدیل شده است.

 

 

محمدرضا مهرپویا

مشاور فروش و بازاریابی

 

مشاوره رایگان فروش

نظرات  (۰)

گروه مشاوران کارفرمانیوز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی