مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

راه حل جدید کسب و کار

يكشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰ ب.ظ

مشاوره کسب و کار مدرن

 

مشاوره کسب و کار

 

دلیل اینکه کارفرماهای سنتی حاضر نیستند خود را تغییر داده و دست از روش خودشان بردارند این است که در گذشته از این روش نتیجه گرفته اند و امروز نمی توانند قبول کنند راه حل شان برای معضلات سازمان اشتباه است.
راستش تا حدودی بعضی از مشاوران هم در این راه مقصرند.آنها تلاش می کنند بد بودن راه حل کارفرماهای سنتی را اثبات کنند در حالیکه این راه حل ها بد نیستند ، قدیمی و غیرسازگارند !
سنتی ها گام به گام با تغییرات جامعه و بازار پیش نیامده اند و گاها فکر می کنند شرایط هنوز مانند گذشته است و مردم دوباره همان می شوند که بودند.


شوربختانه این انتظار گاهی آنقدر طولانی می شود که به نابودی کسب و کارشان منتهی می شود‌.
همین خطای ادراکی موجب می شود با وجودی که حس می کنند مشتریان را دیگر مثل سابق نمی شناسند و درک نمی کنند ، از تغییر دوری کنند.
مثال جالبی در کتابی خواندم که شرحش خالی از لطف نیست.
در گذشته طبقه دوم آپارتمان ها بهترین طبقه ساختمان محسوب میشد و حتی قیمت بالاتری داشت.دلیلش هم منطقی بود : آپارتمانها در سه یا چهار طبقه ساخته میشد و طبقه دوم نه عبور و مرور و گرد و خاک و سروصدای طبقه اول را داشت و نه پله های خسته کننده طبقه سوم و چهارم
استفاده از آسانسور در آپارتمانها و ساخت آپارتمانهای بلندمرتبه باعث شد طبقات بالاتر که چشم انداز بهتری داشتند محبوب تر باشند.
اما تا مدتها این تغییر طول کشید و حتی بعید نیست همین الان هم بعضی از خوانندگان مقاله تصور کنند طبقه دوم بهترین طبقه آپارتمان است.
پس انتخاب طبقه دوم راه حل و تصمیم بدی نبود اما برای امروز قدیمی بنظر می رسد و راه حل بهتری برای انتخاب وجود دارد.
برای اینکه بتوانیم کارفرمایان سنتی را از خطای ادراکی شان آگاه و آنها را متقاعد به تغییر کنیم باید ابتدا دلیل کهنه بودن راه حل را برایشان شرح دهیم تا تصمیم گیری درباره تغییر و انتخاب راه حل مدرن تر برای آنها آسانتر گردد.

 

 

محمدرضا مهرپویا

موسس و مدیر گروه مشاوران کارفرمانیوز

 

مشاوره رایگان فروش

نظرات  (۱)

بسیار عالی بود استاد

پاسخ:
درود و سپاس از مهرتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی