مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

گوشه بازاریابی تمرکز روی بازار خاص

سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰ ب.ظ

نیچ مارکتینگ چیست

سمینار در مازندران

 

نیچ مارکتینگ یا گوشه بازاریابی به معنی تمرکز بر یک بازار خاص و کوچک تر به جای پرداختن به تمام بازار و همه مخاطبان اشاره دارد. در این شیوه، شما به جای رقابت با بزرگترین شرکت‌ها و کسب و کارها ، با شناخت نیازهای دسته ای از مخاطبین ، تمرکز خود را بر روی یک گروه مشتری خاص قرار می‌دهید. این گروه مشتری معمولاً نیازها و خواسته‌های خاصی دارد که توسط شرکت‌های بزرگ نادیده گرفته شده است و حالا شما قرار است پاسخ مناسبی برای نیاز آنها ارائه دهید.

یکی از مزایای استفاده از نیچ مارکتینگ یا گوشه بازاریابی این است که شما می‌توانید به طور موثرتر و با هزینه کمتر به این گروه از مشتریان نیازهای بازاریابی و فروش خود را برآورده کنید. با تمرکز بر روی نیچ، شما می‌توانید به صورت منحصر به فرد و شخصی سازی شده به نیازهای این گروه پاسخ دهید و در نتیجه رضایت و وفاداری بیشتری را از آن‌ها به دست آورید چون آنها احساس احترام بیشتری را از جانب شما دریافت می کنند.

برای اجرای موفق نیچ مارکتینگ، شما نیاز به تحلیل و بررسی بازار و شناخت دقیق نیازهای گروه مشتری خود دارید. باید به دنبال اطلاعاتی باشید که نشان دهد این گروه چه نوع محصولات یا خدماتی را جستجو می‌کنند ، چه سلایقی دارند و شما چگونه می‌توانید بهترین پاسخ را به این نیازها ارائه دهید.

علاوه بر این، ایجاد ارتباط قوی و تنگاتنگ با مشتریان در نیچ مارکتینگ بسیار حائز اهمیت است. شما باید به عنوان یک حلقه کوچک در زنجیره ارزش مشتریان خود را درک کنید و تلاش کنید تا با آن‌ها در ارتباط موثر باشید. این توانمندی شامل ارتباطات مستمر، پشتیبانی فعال و رفع ابهامات و دغدغه های مشتریان است.

در نهایت باید اضافه کرد اقدام ، ارزیابی و بهبود مداوم نیز جزء اصول نیچ مارکتینگ است. شما باید به طور مداوم اقدام کنید ، عملکرد خود را ارزیابی کرده و تلاش کنید تا فرآیندها و محصولات خود را بهبود بخشید. همچنین، لازم است بازخوردهای مشتریان را جمع آوری کنید و از آن‌ها در جهت بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.

نتیجه این که نیچ مارکتینگ یا گوشه بازاریابی به شما اجازه می‌دهد تا با تمرکز بر روی یک گروه مشتری خاص، آن بخش از بازار را به خود اختصاص دهید. با شناسایی نیازهای این گروه و ارائه پاسخ منحصر به فرد، می‌توانید رضایت و وفاداری بیشتری را از آن‌ها به دست آورید ، زودتر شناخته شده و نهایتا در بازار رقابتی موفقتر عمل کنید.

 

مشاوره رایگان فروش

نظرات  (۰)

گروه مشاوران کارفرمانیوز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی